Act de Identitate la împlinirea vârstei de 14 aniDetalii
DOCUMENTE NECESARE:
cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât şi de părinte/reprezentantul legal;
certificatul de naştere, original şi copie;
actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;
documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, certificatul/hotărârea de divorţ în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original şi copie;
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate.
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identi¬tate.
În situaţia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii.
Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat, prin hotărâre judecătorească, unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celalalt părinte, se solicita declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.
Declaraţia prevăzută poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află.
Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statele respective.
Act de identitate după împlinirea vârstei de 18 ani Detalii
DOCUMENTE NECESARE:
cererea pentru eliberarea actului de identitate;
certificatul de naştere, original şi copie;
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
declaraţia unuia dintre părinţi ori a unei terţe persoane, din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori cu fotografia ataşată cererii, aparţine solicitantului;
fişa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului realizată de unitatea de poliţie de la locul de domiciliu sau de reşedinţă al solicitantului;
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate.
Declaraţia unuia dintre părinţi ori a unei terţe persoane se dă în prezenţa personalului serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor care primeşte cererea pentru eliberarea actului de identitate.
Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statele respective.
ELIBERARE CERTIFICAT FISCAL AUTO PENTRU VANZARE-CUMPARAREDetalii
Carte de identitate vehicol si certificat de inmatriculare(Talon si CIV)
Contract de vanzare cumparare
Carte de identitate vanzator si cumparator
Traducere in limba romana pentru prima inmatriculare auto
Fisa inmatriculare auto
ACTE NECESARE PENTRU RADIERE AUTO LA CEREREDetalii
Fisa de inmatriculare
Carte de identitate vehicol si certificat de inmatriculare(Talon si CIV)
Carte identitate proprietar
ELIBERARE CERTIFICAT FISCAL CLADIRI SI TERENURIDetalii
Extras de carte funciara, nu mai vechi de 30 de zile